sunnuntai 4. heinäkuuta 2010

Olen aloittanut myös pintaremonttia

Viimeaikoina olen yhä enemmän kiinnittänyt huomiota siihen, että meillä on ihan hurjan paljon niitä "pitäis, pitäis..."-asioita. Ei ole aikaa tai taitoa tehdä asioita,joita haluan tehdä. Poikien huoneeseen yläkertaan pitäisi laittaa tapetit (siihen minä kyllä pystyn), mutta ensin pitäisi rakentaa kevyt väliseinä, joka tuottaa ongelmaa.

Alakerrassa meillä on ollut sellainen kapea komero, jossa ollaan säilytetty ulkovaatteita. Viime talvena aloin hermostua, kun kengät ja takit alkoivat jäämään komeron kynnykselle. Asia ilmeisesti ärsytti niin paljon, että unissani tuo komero ja haavenani saada oma kirjastohuone sekoittuivat. Päätin tehdä komerosta itselleni kirjastokomeron, jonka olenkin jo aloittanut. Olen tapetoinut sen ja maalannut katon, vielä puuttuu hyllyt seinältä (mies on luvannut tehdä kunhan ehtii).

Tämän operaation johdosta katselin myös eteistä, ja totesin kyllästyneeni todenteolla edellisten asukkaiden maalaamaan puolipaneliin ja muovimattoon. Seurauksena oli, että aloitin ottamalla osan paneleista pois ja maalaamalla osan ja tapetoimalla yläosaa. Lattia olikin sitten suurempi työ siitä revittiin ainakin viisi kerrosta mattoja ja tasoitteita ja liimoja pois. Olin hetken ajatellut, että saan esille vanhan lautalattian, mutta jyrsintä käytettyäni lattian puhdistukseen > päälle tuli laminaatti. Viimeisen kerroksen mattoa otin pois mattoveitsellä paloitellen pieniin paloihin ja tongilla kiskoen. Tämä rem ontti on yhä kesken, koska rippijuhlat ja helteet ovat häirinneet innostustani. Yläkerran portaista loin kiskomaan mattoa pois, ja olen ihmetellyt, että mitä ihmeen tököttiä sen kiinnittämisessä on käytetty. Uskon kuitenkin,että portaat saan puupinnalle, jonka tulen maalaamaa.


Tässä muutamia ennen kuvia:



Ei kommentteja: