lauantai 3. heinäkuuta 2010

Neulekurssilla

Tämän vuoden projektina minulla on ottaa langat haltuun;) Tarkoituksenani on oppia nauttimaan mm. neulomisesta. Olen neulonut melko vähän, mutta olen kyllä neuvonutkin sukan, kavennuksin ja lisäyksien tekoa. Myös palmikkoa olen opettanut. Nyt vain on useita vuosia, kun olen viimeksi neulonut mitään isompaa, enkä ole koskaan tykännyt neulomisesta kuten virkkaamisesta.

Tämän vuoksi päätin osallistua Tuulia Salmelan neulekurssille, kun siihen tulee mahdollisuus. Ammattikoulussa vaatetusteknisen linjan käyneenä, tuntui hänen ohjaama metodi (neuloa ja sovittaa ja tehdä puseroa ylhäältä aloittaen) loogiselta. Nyt lauantaina Titityyssä olikin kuuden tunnin neulekurssi. Kurssi oli todella hyvä - opin uutena asiana mm. luomaan silmukat puikolle virkkukoukun avulla ja lisäksi monta muuta asiaa. Saa nähdä saanko tällä tavalla tehtyä itselleni istuvia neuleita, opetuksesta se ei ainakaan ole kiinni. Kiitos Tuulialle (jos näet tämän).

Niin sen verran taisin valehdella, että neuloin minä Revontuli-huivin tässä keväällä, se kyllä oli käyttäjästä liian pieni, mutta tässä kuitenkin siitä hieman huono kuva.

Ei kommentteja: